יום שני, 17 בינואר 2011

שלד חיצוני שמסוגל לשאת עד 100 קילו!



המצאה אמריקנית חדשה, מתקן המולבש על גופו של החייל, מאפשר לו לשאת משקלים של 100 קילו, ולרוץ עשרות קילומטרים מבלי לאמץ את השרירים כלל.

למי שגדל בשנות ה-70 לא צריך להסביר מה זה אדם ביוני. סטיב אוסטין, גיבור סדרת הטלוויזיה הבדיונית יכול היה לרוץ מהר יותר ורחוק יותר מכל אדם, באמצעות המכונות שהושתלו בגופו.
כעת בגרסה של המאה ה-21 - "השלד החיצוני" הינו מתקן שהולך, רץ וקופץ מבלי שהאדם בתוכו מתעייף. באמצעות השלד הזה, יכול כל אדם ללכת כשהוא סוחב משקל של 100 קילו ל-20 קילומטרים ללא כל מאמץ מצדו.
"אם רוצים לחשוב על 'השלד החיצוני' כעל רובוטים שלושבים על הגוף,  זה די מדויק. הם חשים מה המשתמש רוצה לעשות, לאן הוא רוצה ללכת, ואז מבצע את תנועה", הסביר ג'ים ני, ראש הפרויקט בחברת לוקהיד מרטין.
הבשורה היא כמובן לחיילי החי"ר, המגזר המוזנח ביותר בכל צבא. הם אלה שצריכים בסופו של דבר לכבוש ברגליהם את השטח, לשאת משקלים הקרובים למשקל גופם, לטפס, לרוץ ואחרי זה גם להילחם.
המכשיר, שפותחה על ידי חברת לוקהיד מרטין האמריקנית, נושא את משקל הגוף של החייל, את כל מה שמועמס על גבו או מוחזק בידיו. השרירים מופעלים רק כדי לתת כיוון לשלד ולא מתאמצים.



 נענע10

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...