יום רביעי, 8 בדצמבר 2010

מחקר: אנטיביוטיקה מזיקה לשיני ילדים





משך השימוש באנטיביוטיקה 'אמוקסיצילין' נמצא קשור לרעלת פלואור בשיניים קבועות של ילדים

▪  ▪  ▪
טיפול בדלקת אוזניים של תינוק עם האנטיביוטיקה 'אמוקסיצילין' מכפיל את הסיכון שהילד יסבול מבעיות בשיניים הקבועות מאוחר יותר, כך עולה ממחקר חדש.

מצב של רעלת פלואור של השיניים נובע מחשיפה לכמות גדולה מדי של פלואוריד במהלך היווצרות האמייל על השיניים. ההשפעה על השיניים החותכות והטוחנות עשוייה להתבטא מכתמים לבנים שכמעט ולא ניתן לראות ועד לכתמים חומים ושחורים, ולגרום לבעיות נוספות בשיניים מאוחר יותר בחיים.

בסך-הכל 24% ממשתתפי המחקר פיתחו רעלת פלואור ושימוש באנטיביוטיקה בין בגילאים שבין 3 חודשים עד 6 חודשים הכפיל את הסיכון למצב.

משך השימוש ב'אמוקסיצילין' נמצא קשור למספר ההתפרצויות המוקדמות של רעלת פלואור בשיניים קבועות, כך דיווחו החוקרים ב-"Archives of Pediatrics and Adolescent Medicine".

במחקר בוצע מעקב אחר 579 ילדים מרגע לידתם ועד גיל 32 חודשים. 91% מהם השתמשו באמוקסיצילין לפחות פעם אחת - סימן לפופולאריות הרבה של האנטיביוטיקה וההשפעה הפוטנציאלית שלה על בריאות השיניים.

הממצאים הראו כי השימוש באמוקסיצילין בינקות יכול לשאת עימו מספר סיכונים להתפתחות השיניים שלא תועדו עד כה.

ולמרות שתוצאות מחקר זה אינן מהוות עדיין המלצה להפסיק את השימוש ב'אמוקסיצילין' בשלב מוקדם בחיים, הן מדגישות עוד יותר את הצורך להשתמש באנטיביוטיקה בתבונה, במיוחד במהלך הינקות.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...