יום רביעי, 8 בדצמבר 2010

צמח השוש נלחם בעששת


צמח השוש נלחם בעששת
גם השיניים הראשונות דורשות טיפול

השוש הסיני הוא אחת התרופות המסורתיות הנמצאות בשימוש הרחב ביותר בסין ובכמה מדינות נוספות

▪  ▪  ▪
האם שוש יכול למנוע חורים בשיניים? מחקר חדש טוען שכן.

חיידק העששת (Streptococcus mutans) הוא לחורים ורקבון בשיניים. במחקר, הדגישו החוקרים, כי קיים צורך דחוף בחומרים קוטלי חיידקים שיכולים לדכא את חיידק העששת בצורה יעילה. הם הסבירו, כי הרקבון בשיניים נגרם על-ידי חיידק העששת המתיישב על שטח השן וממיר סוכר לחומצת חלב. חומצת החלב מופרשת על-ידי החיידק וגורמת לרקבון בשניים בכך שהיא ממיסה את המינרלים הנמצאים באמאייל השן ובחומר השן.

כעת, חוקרים מאוניברסיטת קליפורניה שבלוס אנג'לס גילו אולי מועמד מבטיח שימנע מחיידק העששת להזיק. בניסויים שנעשו במבחנות, הם גילו, כי בתמצית משורש הצמח שממנו מפיקים את השוש ישנם לפחות שני מרכיבים המדכאים את חיידק העששת.

החוקרים דיווחו, כי עדיין יש צורך במחקרים נוספים לפני ששורש הצמח יוכח כמי שנלחם ברקבון בשיניים אצל בני אדם, אך הם מקווים כי יימצאו הוכחות לכך. במידה ומחקרים עתידיים יראו גם הם את יעילות רכיבי השוש ניתן יהיה להוסיף אותם בעתיד למשחות השיניים או למי שטיפת הפה.

לדברי החוקרים, השוש הסיני הוא אחת התרופות המסורתיות הנמצאות בשימוש הרחב ביותר בסין ובכמה מדינות נוספות. במשך העשורים האחרונים קבוצות מחקר רבות חקרו את המרכיבים הכימיקלים שלו ואת פעילותו הביולוגית. הם דיווחו, כי רכיבים משורש השוש נמצאו כמסייעים בדלקות, וירוסים, כיבים ואפילו סרטן. החומרים יכולים להלחם ברקבון על-ידי דיכוי גדילת החיידקים.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...