יום שלישי, 7 בדצמבר 2010

הרוסי בעל מגע הקטיפה: רכב שלג שכמעט מרחף מעל הקרקע



מאת אורן דותן יום שלישי, 30 נובמבר, 2010
אמנם ברית המועצות התפרקה כבר לפני עשרים שנה וימי הזוהר של האימפריה האדומה חלפו, אבל הרוסים מוכיחים שבכל הנוגע לכלי רכב מטורפים, עדיין יש להם את זה. רכב שלג רוסי כבד מעלה גבות בפליאה בזכות המגע הרך שלו.
הרכב ששוקל 2.5 טונות מסוגל לעבור מעל נורה מבלי לנפץ אותה ולדרוס אדם השוכב על הקרקע מבלי לפגוע בו כלל. בניסוי שנראה בסרטון, הרכב המאסיבי עולה מעל אדם השוכב על השלג ולא גורם לו שום נזק.
נוסע בכל מקום, בכל מצב, ועל כל אחד. צילומסך מתוך יוטיוב
איך קרה הפלא הזה? הצמיגים של הרכב עשויים ממגומי דק ורכים כמו כריות. הלחץ בצמיגים הוא 0.1 אטמוספירה בלבד ובזכות הרכות המלטפת אך המאסיבית הזו, הוא מסוגל לנסוע במהירות על פסי רכבת, לחצות קרקע משובשת ואפילו לדלג בקלילות מעל בולי עץ על הקרקע.
בנוסף, הרכב אמפיבי לגמרי וששת הצמיגים הגדולים שלו מאפשרים לו לצוף. ניתן להיכנס איתו למים ולנוע בסחיטה רגילה של דוושת הגז או להצמיד מנוע של סירה לתוספת כוח. תנועת ששת הגלגלים מניעה אותו בקלות לגדה השנייה ושם הוא עולה בלי שום מאמץ על הקרקע וממשיך בנסיעתו.
בשל כושר העמידות הגבוה שלו, הרכב כבר נבחן על ידי חברות העוסקות בקידוח נפט, חילוץ והצלה וסוכניות חירום של כמה מדינות.
לצערי, לא הצלחתי למצוא את שמו ואת שם החברה המייצרת אותו, אז צרור ברכות מובטח לגולש או לגולשת שימצאו פרטים נוספים על הרכב הרב-שימושי הזה.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...